Een duik in de wereld van de Railtechniek

Projectbezoek

Helm? Check! Schoenen? Check! Een oranje broek en veiligheidshesje? Check! Met deze uitrusting en mijn DVP (Digitaal Veiligheidspaspoort) mag ik veilig het werkterrein van VolkerRail betreden. πŸ”’

Marie-Louise Bosma heeft mij uitgenodigd voor een projectbezoek aan locatie Lage Zwaluwe. Dat sla ik natuurlijk niet af; ik vind het heel leuk en inspirerend om dit project vlak bij de grens tussen Noord-Brabant en Zuid-Holland te bezoeken. Een projectbezoek buiten is voor een consultant bij Piket hΓ©t moment om praktijkkennis op te doen van het werkveld. πŸš‚

Op een bewolkte zondagmiddag in maart is het spoor buiten dienst gesteld om de vereiste werkzaamheden uit te voeren, en om een bezoek mogelijk te maken voor mij en twee collega’s van VolkerRail van de afdeling planning, twee collega’s van VolkerSafeGuard, en Marie-Louise, Teamleider M&L. Eenmaal daar, maakte ik kennis met de wereld van spoorvernieuwing – een prachtige combinatie van technische vaardigheden en een toewijding aan vakmanschap. 🚧

Gedetailleerde Uitleg en Innovatieve Technieken

Tijdens mijn bezoek werd elke stap van het proces tot in details uitgelegd. Van de minutieuze handelingen van de termietlassers tot de geavanceerde taken van de meetspecialisten, alles kwam aan bod. En de stopmachine werd met trots gepresenteerd als het kloppende hart van de operatie. πŸ”Ž

Samenwerking en Innovatie in de Railtechniek

Dat samenwerking ook in de railtechniek het werk kan maken of breken, blijkt vandaag uit de verschillende machines van diverse spooraannemers die worden ingezet. Nederland is een klein land met maar liefst 7.079 kilometer spoor. Dit spoor wordt beheerd door ProRail en de onderhoudscontracten (PGO) die zijn toegewezen aan diverse aannemers. Op deze manier wordt gebruikgemaakt van de kennis van de opdrachtnemers en wordt innovatie bevorderd, aldus ProRail. Inmiddels is het Nederlandse spoornetwerk uitgegroeid tot een van de drukste netwerken in Europa en het aantal treinen neemt alleen maar toe. πŸšƒ

Wist jij dat rond 1860 slechts driehonderd kilometer spoor in Nederland lag?

- ProRail

Nieuwe Perspectieven en Inzichten

Maar wat deze ervaring echt onvergetelijk maakt, zijn niet alleen de technische details, maar ook de nieuwe perspectieven die het oplevert. Als consultant ben ik nu beter op de hoogte van de werkomgeving waar men in de spoorwereld mee te maken heeft. Voor een functie als planner moet je natuurlijk goed begrijpen waarom bepaalde dingen wel of niet gepland kunnen worden. Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat? Ik kan je alle ins- en outs vertellen! 🌟

Bekijk ook de foto’s van mijn bezoek, die genomen zijn met inachtneming van de veiligheidsregels. Bij VolkerRail en Piket staat veiligheid altijd op nummer 1. πŸ“ΈπŸ‘·β€β™€οΈ

Dus als je op zoek bent naar een baan die niet alleen bij je past, maar die je ook inspireert en uitdaagt, dan ben je bij mij aan het juiste adres. Mijn passie voor civiele techniek drijft me elke dag om dΓ© duurzame match voor jou te vinden. πŸš€

Wil jij in contact komen met Laurian voor meer informatie over werken in de civiele techniek? Neem dan contact op via Whatsapp

Een baan op maat?
We helpen je graag!

Bel 06 58 99 24 34

 

Wil je dat wij contact met jou opnemen? Laat dan je gegevens achter.